INSTYTUCJA: Wydział Bezpieczeństwa, Logistyki i Zarządzania, Wojskowa Akademia Techniczna
MIASTO: Warszawa
STANOWISKO: profesor uczelni
W GRUPIE PRACOWNIKÓW: badawczo-dydaktycznych
DYSCYPLINA: nauki o bezpieczeństwie
WYMIAR ETATU: pełny etat
PLANOWANE ZATRUDNIENIE: od 1 lutego 2025 r.
TERMIN SKŁADANIA OFERT: 15 stycznia 2025 r.
LINK DO STRONY: bip.wat.edu.pl/ogloszenia/praca/dla-nauczycieli-akademickich
Przewidywany zakres obowiązków:
- realizacja badań naukowych i aplikacja o zewnętrzne środki finansowe przeznaczone na badania naukowe;
- publikowanie wyników badań naukowych w wysoko punktowanych czasopismach i wydawnictwach naukowych z aktualnych wykazów Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego;
- udział w konferencjach, sympozjach i seminariach naukowych;
- kształcenie i wychowanie studentów studiów wyższych, w tym prowadzenie wykładów, ćwiczeń, seminariów oraz konsultacji w języku polskim i języku angielskim;
- prowadzenie wykładów, ćwiczeń, seminariów oraz konsultacji w języku polskim i języku angielskim na studiach III stopnia, studiach podyplomowych, kursach i szkoleniach;
- uczestniczenie w pracach organizowanych na rzecz procesu badawczo-dydaktycznego;
- aktywny udział w przedsięwzięciach mających na celu rozwój bazy naukowo-dydaktycznej WAT;
- uczestniczenie w seminariach dyplomowych i w procedurach dyplomowania studentów;
- realizacja zadań określonych przez przełożonych, a związanych z zajmowanym stanowiskiem.
Wymagania od kandydatów:
- spełnienie wymagań określonych w art. 113 Ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2018 roku, poz. 1668 z późn. zm.);
- stopień naukowy doktora habilitowanego w dziedzinie nauk społecznych, w dyscyplinie: nauki o bezpieczeństwie lub nauki o obronności;
- udokumentowany dorobek naukowy i publikacyjny, w języku polski i angielskim w dyscyplinie naukowej nauki o bezpieczeństwie; (artykuły w czasopismach i wydawnictwach punktowanych, w tym minimum 2 artykuły w czasopismach z listy MNiSW po min. 100 pkt. opublikowane w ciągu ostatnich 3 lat);
- co najmniej 15 lat doświadczenia w pracy badawczej i dydaktycznej na uczelniach wyższych;
- co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego na stanowiskach służbowych związanych z finansami jednostek organizacyjnych sektora finansów publicznych, w szczególności w resorcie Obrony Narodowej;
- doświadczenie w pracy dydaktycznej, umożliwiające prowadzenie zajęć na kierunkach Logistyka i Logistyka Ekonomiczna;
- zaawansowana wiedza z zakresu bezpieczeństwa ekonomicznego, finansów publicznych i finansów wojska;
- doświadczenie w pracy administracyjnej i organizacyjnej związanej z procesem kształcenia w uczelni wyższej;
- doświadczenie w pracach badawczych prowadzonych w środowisku krajowym i międzynarodowym;
- umiejętność analitycznego myślenia, umiejętność pracy w zespole, dyspozycyjność;
- gotowość do aktywnego uczestnictwa w pracach badawczych;
- znajomość j. angielskiego wg. normy STANAG na poziomie minimum 2 (bądź równorzędne);
- ukończone szkolenie z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy;
- znajomość systemów kształcenia na odległość (MS Teams);
- znajomość pakietu Microsoft Office, szczególnie edytora tekstu MS Word, Excel, PowerPoint i Access.
Zgłoszenie powinno zawierać:
- podanie o zatrudnienie skierowane do Rektora WAT;
- kwestionariusz osobowy;
- życiorys zawodowy (CV);
- informacja o zainteresowaniach naukowych, osiągnięciach naukowych, dydaktycznych i organizacyjnych;
- odpisy dyplomów oraz innych dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje;
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy zgodnie z Ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019 r., poz. 1781);
- oświadczenie o niekaralności;
- oświadczenie o niekaralności karą dyscyplinarną pozbawienia prawa do wykonywania zawodu nauczyciela akademickiego na stałe lub na czas określony;
- oświadczenie, czy Wojskowa Akademia Techniczna będzie podstawowym miejscem pracy.
Wzory dokumentów dostępne są pod adresem bip.wat.edu.pl/ogloszenia/praca/wzory-dokumentow-dla-kandydatow.
Dokumenty należy składać w terminie do 15 stycznia 2025 r.:
- osobiście w kancelarii Wydziału Bezpieczeństwa, Logistyki i Zarządzania WAT, b. 135/pok. 0.29;
- listownie: Wojskowa Akademia Techniczna, Wydział Bezpieczeństwa, Logistyki i Zarządzania, ul. gen. Sylwestra Kaliskiego 2b, 00-908 Warszawa 49;
- pocztą elektroniczną: .
Dodatkowe informacje można uzyskać telefonicznie: 261 837 918.
Pliki przesyłane pocztą elektroniczną, zawierające dane osobowe, należy zabezpieczyć hasłem. Po przesłaniu dokumentów proszę zadzwonić pod wskazany/ wskazane numery kontaktowe i podać hasło do plików.
Z wybranymi osobami zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna.
O terminie rozmów kwalifikacyjnych wybrani kandydaci zostaną poinformowani telefonicznie.
Uczelnia zastrzega sobie prawo do zakończenia rekrutacji bez podania przyczyny.
Ostateczną decyzję o zatrudnieniu osoby wyłonionej w procesie rekrutacji podejmuje Rektor.
Oferty niespełniające wymagań formalnych oraz wszystkie pozostałe oferty z wyjątkiem oferty wybranego kandydata będą zniszczone w ciągu 30 dni od zakończenia procesu rekrutacji.
INSTITUTION: Faculty of Security, Logistics and Management, Military University of Technology
CITY: Warsaw
JOB TITLE: Associate Professor
IN THE GROUP OF EMPLOYEES: research-didactic
DISCIPLINE: Security Science
WORK ENGAGEMENT: Full-time
PLANNED EMPLOYMENT: 1st of February2025.
APPLICATION DEADLINE: 15th of January 2025
WEBSITE LINK: bip.wat.edu.pl/ogloszenia/praca/dla-nauczycieli-akademickich
Expected responsibilities:
- conducting scientific research and applying for external funding to support research projects;
- publishing research findings in high-impact journals and scientific publications listed in the current register of the Ministry of Science and Higher Education;
- participating in scientific conferences, symposia and seminars;
- educating and mentoring undergraduate students including delivering lectures, exercises and seminars, and providing consultations in both Polish and English;
- teaching, conducting exercises, seminars and consultation in both Polish and English for PhD studies, postgraduate studies, courses and training programs;
- engaging in activities aimed at supporting the research and teaching process;
- actively contributing to initiatives to develop the scientific and educational infrastructure of the Military University of Technology;
- participating in diploma seminars and in the graduation procedures for students;
- performing tasks assigned by the supervisors, related to the held position.
Requirements from candidates:
- meeting the requirements set out in Article 113 of the Act of 20 July 2018 Law on Higher Education and Science (Journal of Laws of 2018, item 1668, as amended);
- postdoctoral degree (habilitation) in the field of Social Sciences, in the field of social sciences, specializing in the discipline of security studies or defense studies;
- documented record of scientific and publication achievements in Polish and English within the discipline of security studies (including articles in indexed journals and publications, with at least two articles in journals from the Ministry of Science and Higher Education’s list scoring a minimum of 100 points, published in the last three years);
- at least 15 years of research and teaching experience at higher education institutions;
- at least 3 years of professional experience in position related to financial management in public sector organizations, particularly within the Ministry of National Defense;
- teaching experience enabling the delivery of courses in Logistics and Economic Logistics;
- advanced knowledge in the fields of economic security, public finances, and military finances;
- experience in administrative and organizational work related to the education process in higher education institutions;
- experience in research activities conducted in both national and international settings;
- strong analytical thinking skills, teamwork ability, and availability;
- willingness to actively participate in research projects;
- proficiency in English at a minimum STANAG Level 2 or equivalent;
- completion of occupational health and safety training;
- familiarity with distance learning systems (e.g., MS Teams);
- proficiency in Microsoft Office, particularly MS Word, Excel, PowerPoint, and Access.
Submission must include:
- application for employment addressed to the Rector of the Military University of Technology;
- personal questionnaire;
- professional curriculum vitae (CV);
- information about scientific interests, scientific, didactic, and organizational achievements;
- copies of diplomas and other documents confirming qualifications;
- declaration of consent to the processing of personal data contained in the job offer under the Act of 10 May 2018 on the protection of personal data (Journal of Laws of 2019, item 1781);
- declaration of good conduct;
- a declaration of no criminal record, no disciplinary penalty, no denial of the right to teach as an academic teacher on a permanent, or temporary basis;
- a declaration whether the Academy will be the primary place of employment.
Sample documents are available at: bip.wat.edu.pl/ogloszenia/praca/wzory-dokumentow-dla-kandydatow.
Documents must be submitted by 15 January 2025:
- in person at the office of the Department of Security, Logistics and Management of the Military University of Technology, building 135/room 0.29;
- by post: Military University of Technology, Faculty of Security, Logistics and Management, 2b Gen. Sylwestra Kaliskiego Street, 00-908 Warsaw 49;
- by e-mail: .
Additional information can be obtained by phone: 261 837 918.
E-mail files that contain personal information must be password protected. Once you have uploaded your documents, please call the stated contact numbers, and provide the password for the files. Selected candidates will be interviewed. Selected candidates will be informed by phone about the date of the interviews. The University reserves the right to terminate the recruitment process without giving a reason. The Rector adjudicates the final decision on the employment of a person selected in the recruitment process. Offers that do not meet the formal requirements and all other offers except the offer of the selected candidate will be destroyed within 30 days from the end of the recruitment process.