Baner BIP

Wojskowa Akademia Techniczna im. Jarosława Dąbrowskiego zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony bip.wat.edu.pl.

Data publikacji strony internetowej: 20 września 2016 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 13 maja 2025 r.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

Większość dokumentów nie jest dostępna cyfrowo lub posiada błędy dostępności cyfrowej.
Część obrazów nie posiada tekstu alternatywnego.

Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.

Treści nieobjęte przepisami

Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018 r. nie są dostępne cyfrowo.
Mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji: 31 marca 2025 r.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 31 marca 2025 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do kierownika zespołu – koordynatora ds. zarządzania dostępnością p. Lindy Godlewskiej lub telefonicznie +48 261 839 995.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie, podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis, na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

Mobilny USOS www.wojsko-polskie.pl/wat/mobilny-usos.

Dostępność architektoniczna

Wojskowa Akademia Techniczna im. Jarosława Dąbrowskiego
ul. gen. Sylwestra Kaliskiego 2, 00-908 Warszawa.

Dojazd do WAT

Do Wojskowej Akademii Technicznej można dojechać komunikacją miejską:

  • autobusem lub tramwajem do przystanku WAT

Wojskowa Akademia Techniczna to kompleks budynków znajdujących się zarówno na terenie zamkniętym, jak i otwartym. Wstęp na teren zamknięty możliwy jest przez następujące punkty kontroli: bramy wjazdowe, przejścia dla pieszych. Wejście na WAT możliwe jest wyłącznie na podstawie przepustki.

Wejście do budynku

Budynek główny 100

Główne wejście (A) nie jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową. Osoby z ograniczonymi możliwościami poruszania napotkają trudności w dostaniu się do budynku z uwagi na brak platformy przy schodach oraz podjazdu.

W budynku znajduje się punkt kontrolny oraz bramki umożliwiające wejście i wyjście z budynku oraz drzwi przesuwne otwierane automatycznie.

Aby dostać się na teren zamknięty Akademii trzeba posiadać przepustkę, która można otrzymać w Biurze Przepustek.

Biuro przepustek znajduje się na niskim parterze w budynku głównym nr 100.

Przy Biurze Przepustek są wydzielone miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Wejście dostosowane do potrzeb dla osób z niepełnosprawnością (E) znajduje się przy Biurze Rekrutacji, po przejściu przez punkt kontrolny bramki zabezpieczające i szlaban wjazdu dla samochodów.

Wejście wyposażone jest w podjazd bez konieczności pokonywania schodów. Po wejściu do budynku znajduje się winda dostosowana dla osób niepełnosprawnych, ale nie jest wyposażona w guziki z alfabetem Braille’a.

W budynku nie ma oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących oraz brak jest planów tyflograficznych budynku z oznaczeniami w alfabecie Braille’a.

W budynku można poruszać się na wózku inwalidzkim. Są dwie windy (klatka B i klatka E). Wejście, hol główny i klatki schodowe nie zostały oznakowane, by ułatwić przemieszczanie osobom słabowidzącym wewnątrz budynku. Powierzchnia podłogi na korytarzach i schodach nie jest wykonana z materiałów antypoślizgowych. Nie wszystkie drzwi do pomieszczeń posiadają oznaczenia w alfabecie Braille’a oraz wypukłą numerację.

W niektórych przypadkach brak jest poręczy przyściennych umożliwiających lewo i prawostronne użytkowanie.

WAT umożliwia wejście z psem asystującym lub psem przewodnikiem.

W dotarciu do miejsca docelowego może także pomóc wyznaczony do tego pracownik WAT.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Informacje o usłudze tłumacza migowego online oraz innych możliwościach skorzystania z usługi tłumacza migowego można znaleźć na stronie głównej WAT jest tam link do połączenia z tłumaczem języka migowego .

WAT posiada system dla osób niewidomych lub słabo widzących YourWay, działający poprzez zainstalowanie aplikacji na telefonie. Działa poprzez zainstalowane nadajniki (beacony).

Toaleta dla osób dla niepełnosprawnych znajduje się na parterze przy wejściu do budynku (podjazd) – klatka E.

Sala Konferencyjna w budynku nr 100 wyposażona jest w pętlę indukcyjną. WAT posiada pętle indukcyjne, które może wypożyczyć osobie/osobom, które będą tego potrzebować.