NUMER EWIDENCYJNY: 24/NA/WAT/2025
INSTYTUCJA: Wydział Elektroniki, Wojskowa Akademia Techniczna
MIASTO: Warszawa
STANOWISKO: adiunkt w grupie pracowników dydaktycznych
WYMIAR ETATU: pełny etat
TERMIN SKŁADANIA OFERT: do 14 lipca 2025 r.
PLANOWANE ZATRUDNIENIE: od 1 października 2025 r.
LINK DO STRONY: bip.wat.edu.pl/ogloszenia/praca/dla-nauczycieli-akademickich
Wymagania od kandydatów:
- spełnienie wymagań określonych w art.113 Ustawy z 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2023 r., poz.742 z późn. zm.);
- stopień naukowy – doktor nauk technicznych;
- predyspozycje do pracy naukowej i dydaktycznej, wskazane doświadczenie w pracy dydaktycznej;
- umiejętność prowadzenia zajęć dydaktycznych w języku polskim;
- umiejętność pracy w zespole i dyspozycyjność (możliwość wykonywania pracy w sobotę i w niedzielę);
- znajomość zagadnień z zakresu telekomunikacji, w tym projektowania, konfiguracji i zarządzania systemami teleinformatycznymi;
- bardzo dobra znajomość protokołów IPv4/IPv6, technik MPLS, SNMP oraz NETCONF;
- bardzo dobra znajomość zagadnień z zakresu technik dostępowych do sieci, w tym technologii SHDSL, ADSL i VDSL;
- bardzo dobra znajomość mechanizmów VPN w organizacji sieci wirtualnych oraz mechanizmów OAM w sieciach MPLS-TP;
- bardzo dobra znajomość zagadnień z zakresu bezpieczeństwa w szczególności w obszarze znakowania danych;
- zaawansowana znajomość technik programowania w języku Python, obsługi systemów operacyjnych Windows oraz Linux;
- doświadczenie w realizacji prac badawczo-rozwojowych, prowadzenia warsztatów i szkoleń dla inżynierów z branży IT;
- doświadczenie w roli administratora systemów teleinformatycznych;
- doświadczenie w roli zarządzania projektami poświadczone certyfikatami PRINCE2, SCRUM MASTER itp.
Przewidywany zakres obowiązków:
- prowadzenie wykładów, ćwiczeń audytoryjnych i laboratoryjnych oraz udzielanie konsultacji według obowiązujących planów i harmonogramów kształcenia studiów wyższych, Szkoły Doktorskiej, studiów podyplomowych i kursów dokształcających;
- aktywny udział w procesie dyplomowania studentów;
- opracowanie kart informacyjnych przedmiotów, pomocy dydaktycznych, a w szczególności prezentacji komputerowych oraz instrukcji do ćwiczeń laboratoryjnych z realizowanych przedmiotów;
- prowadzenie badań naukowych w ramach prac badawczych statutowych, w tym przede wszystkim wspomagających prowadzenie dydaktyki i kształcenie kadr;
- udział w konferencjach, sympozjach i seminariach naukowych;
- podnoszenie własnych kwalifikacji;
- aktywny udział w przedsięwzięciach mających na celu rozwój bazy naukowo-dydaktycznej;
- aktywny udział w różnych formach promocji oferty dydaktycznej Wydziału, Instytutu i Zakładu w tym w ramach wyjazdów służbowych z prelekcjami do szkół, na wystawy, targi innowacji, wystawy plenerowe oraz w ramach zajęć i wystaw prowadzonych przez Wydział, Instytut lub Zakład;
- realizacja zadań powierzonych przez Kierownika Zakładu, związanych z bieżącą działalnością Zakładu i Instytutu.
Zgłoszenie do konkursu winno zawierać:
- podanie o zatrudnienie skierowane do Rektora WAT;
- kwestionariusz osobowy;
- życiorys zawodowy (CV): informacja o zainteresowaniach naukowych, osiągnięciach naukowych, dydaktycznych i organizacyjnych;
- odpisy dyplomów oraz innych dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje;
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych;
- oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych;
- oświadczenie o niekaralności prawomocnym wyrokiem sądowym za przestępstwo umyślne;
- oświadczenie o niekaralności karą dyscyplinarną pozbawienia prawa do wykonywania zawodu nauczyciela akademickiego na stałe lub czas określony;
- oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych;
- oświadczenie, czy Akademia będzie podstawowym/dodatkowym miejscem pracy;
Wzory dokumentów dostępne są na stronie bip.wat.edu.pl/ogloszenia/praca/wzory-dokumentow-dla-kandydatow.
Dokumenty należy składać w terminie do 14 lipca 2025 r.:
- osobiście: w sekretariacie ISŁ WEL WAT, bud. 47, pok. 137;
- listownie: Wojskowa Akademia Techniczna, Wydział Elektroniki, 00-908 Warszawa 46, ul. gen. Sylwestra Kaliskiego 2;
- pocztą elektroniczną:
Dodatkowe informacje można uzyskać telefonicznie: 261 839 517.
Pliki przesyłane pocztą elektroniczną, zawierające dane osobowe, należy zabezpieczyć hasłem. Po przesłaniu dokumentów proszę zadzwonić pod wskazany numer kontaktowy i podać hasło do plików.
Z wybranymi osobami zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna. O terminach rozmów kwalifikacyjnych wybrani kandydaci zostaną poinformowani telefonicznie.
Uczelnia zastrzega sobie prawo do zakończenia rekrutacji bez podania przyczyny.
Ostateczną decyzję o zatrudnieniu osoby wyłonionej w procesie rekrutacji podejmuje Rektor.
Oferty niespełniające wymagań formalnych oraz wszystkie pozostałe oferty z wyjątkiem oferty wybranego kandydata będą zniszczone w ciągu 30 dni od zakończenia procesu rekrutacji.
INSTITUTION: Institute of Communications Systems, Faculty of Electronics, Military University Technology
CITY: Warsaw
POSITION: Assistant professor (education)
EMPLOYMENT: full-time job
DEADLINE FOR SUBMITTING OFFERS: 14 July 2025
PLANNED EMPLOYMENT FROM: 1 October 2025
WEBSITE: bip.wat.edu.pl/ogloszenia/praca/dla-nauczycieli-akademickich
Admission requirements:
- meeting the requirements defined in the article 113 of the Act issued in July 20, 2018 (Act of Higher Education and Science);
- degree: Ph.D. in Engineering and technology discipline (scientific discipline: information and communication technology or related);
- knowledge of issues related to the advances technologies in wired and wireless communications, IPv4/IPv6 networks, MPLS techniques, SNMP and NETCONF protocols;
- practical knowledge of network access techniques, including SHDSL, ADSL and VDSL technologies;
- very good knowledge of VPN mechanisms in the organization of virtual networks and OAM mechanisms in MPLS-TP networks;
- knowledge of issues related to audio watermarking in frequency domain;
- proficient in the use of Python programming language;
- advanced practical skills to administer Windows / Linux systems;
- practical ability in strategy of access network development;
- proficient in the project management with PRINCE2, Scrum Master certificates or similar;
- be fluent in Polish and communicative in English (minimum B2 level);
- documented scientific achievements, experience in scientific projects realization or supervising these works;
- predispositions and experience for scientific and educational work;
- interpersonal skills and availability (possibility of working in weekends). Able to prioritize and multitask, proactive and deadline-oriented.
Expected scope of duties:
- conducting lectures, auditorium and laboratory exercises and providing consultations according to the applicable plans and schedules of higher education, the Doctoral School, postgraduate studies and training courses;
- active participation in the implementation of the student graduation process;
- developing subject information cards, teaching aids, and in particular computer presentations and instructions for laboratory exercises in the subjects carried out;
- conducting scientific research as part of statutory works, including primarily those supporting teaching and staff training;
- participating in conferences, symposia and scientific seminars;
- improving one's own qualifications;
- active participation in projects aimed at developing the scientific and teaching base;
- active participation in various forms of promotion the didactic offer of the Faculty, Institute and Department, including business trips with lectures to schools, exhibitions, innovation fairs, outdoor exhibitions and as part of classes and exhibitions conducted by the Faculty, Institute or Department;
- implementation of tasks assigned by the Head of the Department, related to the current activities of the Department and Institute.
Competition application should include:
- a letter of application to the Rector of the Military University of Technology;
- candidate’s questionnaire;
- a curriculum vitae: information on scientific interests and on research, organizational and teaching achievements;
- copies of diplomas and other documents confirming / proving the candidate's qualifications;
- a declaration of consent to process personal data included in the job application in accordance with the Data Protection Act;
- a statement that the candidate/applicant has full capacity to act according to the law in force;
- a declaration of no charges within a final judgment of a deliberate crime;
- a declaration of no charges within the disciplinary procedure of the deprivation of rights to practice the profession of academic teacher on a permanent or fixed-term basis/contract;
- a declaration on the full use of civil rights;
- a declaration stating whether MUT is the core or non-core workplace for the applicant.
The documents are available at bip.wat.edu.pl/ogloszenia/praca/wzory-dokumentow-dla-kandydatow.
Documents submission:
- in person: to the secretary's office of Institute of Communications Systems, build. 47, of. 137;
- by post: at the Military University of Technology, Faculty of Electronics, 00-908 Warsaw, gen. Sylwestra Kaliskiego 2 Street;
- by e-mail:
Additional information can be obtained by telephone: 261 839 517.
The files sent by e-mail containing personal data should be password protected. After sending the documents, please call the contact number indicated and provide the password for the files.
The selected candidates will be interviewed.
Selected candidates will be informed about the date of the interviews by phone.
Military University of Technology reserves the right to resign from adjudicating the competition without stating a reason.
The final decision to recruit a person selected by the competition is taken by Rector.
Offers that do not meet the formal requirements and all other offers, except for the offer of the selected candidate, will be destroyed within 30 days from the end of the recruitment process.